יום שלישי, 2 ביולי 2013

יום 1: Les Houches -> La Contamines-Montjoie

Learn more ›

את ההליכה על ה TMB התחלנו בבוקר כשיצאנו מהמלון שלנו,Hotel Beau Site,והתחלנו לצעוד ולחפש את השביל. הספר של Ciccerone לא היה מאוד מועיל למטרה הזאת, בעיקר בגלל שאין בו ממש מפות, וההסבר המילולי היה איך להגיע לשביל מתחנת הרכבת (שלא היה לנו מושג איפה היא בדיוק), וגם אז הוא כלל רק בערך שתי שורות לא מאוד אינפורמטיביות. התחלנו לצעוד על הכביש הראשי לכיוון ה Tourist Information, מתוך תקווה לקבל שם הסברים על איך להגיע לשביל, וגם לשאול על מצב השלגים במעברים הגבוהים. כמובן שהם היו סגורים כל כך מוקדם בבוקר (בסביבות 7:30 - אם אני זוכר נכון הם נפתחים בסביבות 10:00 רק). אז המשכנו הלאה.
בספר היה כתוב משהו על מעבר במנהרה עם הכביש, ואז פניה שמאלה ועליה במדרגות עץ. ליד איזה תחנת רכבל ראינו מדרגות עץ עולות על ההר בצד שמאל, וניסינו את מזלנו שם. בדיוק כשהתקרבנו, קבוצה די גדולה ומאורגנת של הייקרים מבוגרים יותר באה לכיווננו, והם סימנו לנו שזאת לא הדרך. נראה שגם הם מחפשים.
המשכנו עוד קצת על הכביש הראשי לכיוון כללי מערב, ובאמת ראינו שהכביש עובר איזה מנהרה קצרה. לפחות אנחנו בכיוון הנכון. אחרי המנהרה באמת ראינו איזה בניין שכתוב עליוGrand Balcon, כמו שכתוב בספר. זהו. עלינו על השביל.
סימון שביל

העליה מ Les Houches עד ל Col de Voza היא לא קשה או תלולה במיוחד. בהתחלה יש הרבה הליכה על כבישים, עד שמגיעים לתחנת הרכבל שליד Les Vieilles lugas. משם הדרך עוברת קצת ביערות, ועל דרכי עפר. ליד הקצה העליון של הרכבל עוברים ליד מסעדת La Ferme, ומשם הדרך כבר די קצרה עד ל Col de Voza.
תצפית על Glacier Bionassay ו Hotel Bellvue, Col de Voza
במעבר עצמו יש תחנת רכבת, שבימי הקיץ מגיעה למעלה עד לתצפית נוחה על Glacier Bionassay. יש גם התפצלות לוריאנט גבוה שעובר קצת מתחנת לקרחון הזה, ואז ממשיך ל Les Contamines.
אנחנו ישבנו ואכלנו קצת לחם עם טחינה גולמית (מהבית - בשלב הזה היא עדיין שרדה) ועגבניות (מהסופר ב Les Houches), לפני שהמשכנו בשביל הרגיל (הדרך היותר קלה) למטה לכיוון עמק Montjoie.
המשך היום היה ארוך, אם כי לא קשה גם כן. בהתחלה יורדים דרך הכפרים Bionassay ו le Champel, עד שמגיעים לתחתית העמק ב Tresse, ואז ממשיכים קצת לאורכו עד שבסוף מגיעים ל Les Contamines.
אנחנו הזמנו מקומות ברפיוג' של המועדון האלפיני הצרפתי - Chalet Au Club Alpin, ואחרי קצת חיפושים הצלחנו למצוא אותו כשעברנו את הגשר לכיוון מערב, ואז עלינו למעלה בגבעה קצת.
החדרים ברפיוג' היו יחסית מרווחים. אנחנו ישנו בחדר של ארבע מיטות קומותיים (תפסנו את הקומה התחתונה). בקומה התחתונה של המבנה יש חדר עם כיורים נוחים לשטיפת בגדים, שני תאי מקלחת, ותא שירותים אחד. בקומה שמעל יש עוד תא שירותים, ואת חדר האוכל והמטבח.
היינו מאוד מודאגים מארוחת הערב הצמחונית שביקשנו, אבל היא הייתה מצויינת - למנה ראשונה היה מרק עדשים טחון וטוב, ולמנה עיקרית היה מן מאפה פסטה עם גבינה (טיפה טפל), ואנחנו גם קיבלנו כמות מכובדת מאוד של רטטוי מאוד טעים.בהחלט לא נשארנו רעבים. בתור מנה איקרית קיבלנו צלוחית עם קצת שמנת חמוצה, ופטל מעליה. מרענן וטעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה